sobota 13. května 2017

Sladkost bytí

 

Sladká sobota doma...
"Během celého roku jsou pouze dva dny, kdy se nemusí nic dělat. Jeden den se jmenuje včera a další zítra. Takže dnešek je správný den pro toto: milovat, věřit, něco dělat a převážně žít."
Dalajlama



 
 

Zelený koktejl jsem dneska nahradila ovocnou miskou. Jabko, banán, kokos, oříšky, skořicové sypání. To byla dobrota! To snad budeme jíst častěji! L. funěl, prý že je toho moc, že to nesní... Nakonec to zvládl a vydržel až do oběda, i když ho čekala spousta práce kolem domu.

 
 
 

Balkonová sezona započata! Chystala jsem se už minulý víkend. Chystám se už měsíc... Dnes to klaplo. Se sladkou tečkou v podobě jablečného závinu.
Můj první nepečený koláč!
Ten údiv, když jsem sledovala mixér, který zpracovával tvrdé mandle na mandlovou moučku. Ten bordel v kuchyni, který tak na (ne)pečení zbožňuju. Začátečníkova chyba byla ale v tom, že jsem do těsta přidala příliš mnoho vody. Po natření jablíčky a zarolování začal korpus praskat. Tak jsem posypala kokosem, který dobře tahá vlhkost do sebe, a jde to. Drží to! Chuť velice příjemná, na můj vkus sladké tak akorát. A jak je to syté. Stačí kousek a dost. Dokonce i L. ochutnal a pochválil, i když si pak vzal něco jiného na zub. Nenutím. Snad na to přijde časem sám.

 
 
 

Na večer jsme plánovali piknik u Věže. Ale díky nepředvídatelnému počasí a grilovačce jsme vyrazili hned odpoledne. Letos Věž není v žlutém obležení řepky. Uff! Ta je naštěstí dál a tvoří s poli obilí docela hezkou scenérii připomínající patchworkovou deku.

 
 

Světýlka musí být. Stále.
I když světla je už dost. Ale není ho ještě dostatek. 
Každý večer... Krásný večer...

2 komentáře:

  1. Moc pěkné posezení máš na balkóně Jitko. Ten závin vypadá lákavě. Je pouze z mandlové moučky a jablíček? A jde dobře zarolovat?
    Krásné dny, Z.

    OdpovědětVymazat
  2. Těsto je z mandlí, kokosu a lněného semínka.
    Recept je odtud:
    http://loveofraw.cz/video-raw-jablecny-zavin/
    Nesmí se to přehnat s vodou do těsta a pak pořádně "odšťavnit" jablíčka. Já jsem je měla dost šťavnaté a ač jsem se snažila, jak mohla, šťáva se vpila do těsta a pak to začalo praskat. Ale kokos pomohl. A roluje se to dobře folie.
    Už se těším, až vyzkouším tvůj recept. :o) Jsem na něj moc zvědavá.
    J.

    OdpovědětVymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *