středa 24. května 2017

Tak a onak

 
 
 

S háčkem...
Po chvilkách. Čvereček po čtverečku. Ze zbytečků. Ještě z Větrníkové deky. Snad. Nebo spíš z Pastelek? Nevím... Tahám náhodně barevná klubíčka z puntíkaté krabice a těším se, co z toho vznikne. Někdy se mi nelíbí vytáhnuté klubíčko - neladí se zbytkem. Šup s ním do krabice. A pak to samé klubko vytahuju opět ven. Učím se, že ne všechno musí se vším ladit. Ne vše musí být naplánováno. Náhoda je blbec. Ne, náhoda je boží! Učím se...

 

Na zahradě sklízím první úrodu bylinek. Na to, že vypadalo, že jaro vůbec nepřijde, je to úžasné. Z libečku už je pořádný keř, taky dobromysl a dokonce loňská mrazuvzdorná majoránka vyhazují lístky o 106. Majoránku se L. ještě podařilo ukořistit ráno na trhu, takže letos jí je zase o něco víc než loni. Jsem moc zvědavá na olivovou trávu, kterou jsem také zasadila.

 

Víkendový oběd byl netradičně bez masa.
L.: "A to tam nebude vůbec žádné maso?"
Masožravce jsem uklidnila, že tam maso sice nebude, ale bude tam spooooustu fazolí. :o)

Fazolové pirohy

2 plechovky fazolí (dala jsem jednu mix fazolí s cizrnou)
olivový olej
2 cibule
4 stroužky česneku
1 červená paprika
2 lžičky drceného kmínu
2 bobkové listy
1 lžička sladké papriky
2 lžičky soli
2 lžíce rajského protlaku
1/2 mrkve nakrájené na drobno
listové těsto

Na oleji osmahněte cibuli, česnek a červenou papriku a po pěti minutách přidejte koření. Společně chviličku osmahněte. Poté vmíchejte protlak, slité fazole a mrkev a duste asi 15 minut na mírném ohni. Směs nechte vyhladnout, vyndejte bobkový list, případně dochuťte solí a pepřem.
Listové těsto vyválejte a nakrájejte na obdélníky. Naneste na ně vrchovatou lžíci směsi, přehněte na polovinu a okraje pořádně přimáčkněte. Potřete žloutkem a pečte při 180 stupních asi 20 minut.
*
Pirohy z kuchařky H. Zemanové byly výborné. Jen se po nich zaprášilo. I po studenu nám chutnaly. Příště možná vymyslím nějakou zdravější alternativu k listovému těstu.

 

Zkoušela jsem Hraběnčiny řezy. U Hanky jsem se namotivovala. Tyhle recepty s jablíčky se mi po pravdě moc nedaří. Dortík ztuhl a po noci strávené v mrazáku. Ne že by to ubralo výsledku. Zkoušeli jsme lžičkovou verzi i tuhou verzi a obě byly luxusní!

6 komentářů:

  1. Jitko, to jsi mi udělala chutě!! Takové dobroty! Rychle musím jít něco uvařit nebo spíš smíchat. Ty Hraběnčiny řezy o víkendu zkusím, vypadají náramně!
    A náhoda.. slyšela jsem od J. Duška pěknou myšlenku - je nám shůry nahozeno, na nás je, co si chytíme :-)
    Zu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co řezy? Chutnaly? Příště dám méně jablek a méně vody, aby se mi to tak nerozmočilo...

      Vymazat
  2. Oh sieht das alles lecker aus! Die Blumenbrosche ist total süß, und ich bin gespannt auf die Decke (oder wird es ein Kissen?). Sehr schöne Farben, so bunte Granny Squares sind doch immer wieder toll! Sonnige Pfingsten wünscht Dir Nata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Es ist ein Kissen, Naty. Aber mal sehen, wann es fertig wird. Ich habe jetzt keine Zeit auf Hakeln.
      Ich bin auf deine Decken gespannt!

      Vymazat
  3. Jitko, ty pirohy musely být vynikající!
    já mám teď masovou přestávku, mně bylo po mase špatně. takže mi to voní, dělám pro rodinu, oni maso milují, ale nedám si...uvidíme, jak to bude ještě časem. ale já to mám úplně všechno jinak kvůli zdraví, tak to nelámu, prostě se pokouším naslouchat tělu, co chce a potřebuje.
    řezy vypadají super.
    a to háčkování, jé, já to mám tak ráda. ta kytička...♥
    ať Ti hezky roste olivová tráva, tu vůbec neznám :)
    hezký dny, Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky mám všemožná omezení. Ještě že se u tebe můžu inspirovat. :o) Zjistila jsem, že mě maso stačí jednou za týden. Přes týden se stravuju ve vegetariánské restauraci, kde vaří navíc i bezlepkově. Takže jen o víkendu.
      Na olivku jsem zvědavá, až budou rajčátka, to bude paráda!
      Slunkovaté dny i tobě,
      J.

      Vymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *