pátek 1. března 2019

Březen – za kamna vlezem

 
 

Vždy jsem si při tomto pořekadle představovala, že naši předci zalezli na kachlové kamna a odtamtud se celý měsíc nehnuli. Vzhledem k tomu, že duben je v tomto hodně podobný, zůstali tam opravdu dlouho. To ovšem není můj případ. Nicnedělání mi nedělá vůbec dobře. A na ležení v posteli po celý den – na to jsem nikdy nebyla. Mám s tím problém, i když jsem nemocná.
Počasí se dnes úplně změnilo, o modré obloze si můžu nechat jen zdát. Poprchá a je nevlídno.
Tak šup šup vstávat a honem do kuchyně.


 

8:18
Jó, takhle kdyby byly ke kafíčku sušenky...
Těsto jsem si nachystala už včera, ale k večernímu pečení nakonec nedošlo.

 

Na ráno jsem si nachystala silný kopřivový čaj podle Míši Švábové. Je to opravdu brčálovka, jak sama říká. Že by to bylo zas tak chutné, jak popisuje, to bych teda netvrdila, ale vypít se to dá. Ještě že jsem si toho udělala jen poloviční dávku, cucám to tady ještě teď.

 
 
 
8:57
Rozpálenou troubu po sušenkách využívám na upečení koláče na oběd. Zkouším nový recept, jak to chutná, ještě nemám zdání.
Listové těsto se pomaže lučinou, poklade plátky rajčat, osolí, opepří, dochutí bylinkami a celé se to zalije vaječno-smetanovou směsí.

Edit.: Koláč je výborný, zařazuju do své kuchařky.

 
 

9:17
 Druhou část listové těsta zpracuju nasladko s nugetou. Říkáme tomu "černoušci" a především M. je má moc rád. 
Půlka těsta se natře oříškovokakaovou směsí, přepůlí, nařeže na plátky a sroluje do ruliček. V troubě se to sice docela rozjede, ale chuti to vůbec neubírá. Je to mňamka.

 

9:29
Teď už ale opravdu potřebuju pauzu a něco do žaludku. Skořicové kapučíno umí udělat zázraky.

 

10:16
A pak rychle zpacifikovat kuchyň, kde se hromadí neumyté nádobí, a pustit se konečně do chleba, který měl už dávno být přes hodinu v nahřáté troubě a spokojeně kynout...

4 komentáře:

  1. Jituško!!!
    To mám radost, že jsi tu napsala!!!Jak se máš?
    O víkendu písnu email ♥♥♥
    Pa Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Napíšeš? To budu ráda! :)
      Já si tak nějak píšu na instagram a teď to tu pomaličku vkládám...
      Brzy na viděnou
      Jituš

      Vymazat
  2. Jituu!! Mám rozepsány dopis už asi půl roku. Jsem ostuda! Ale nezapomněla jsem, jen se zase naučit dělat věci, které mě těší než jen ty nutné nutnosti.
    Dobroty vypadají lákavě. Mám docela ráda ty dny s temnou oblohou, kdy jsem tvůrčí v kuchyni. Ale na jaro, na to se těším jako dlouho ne. Jsem za těmi kamny zalezlá už třetí týden s nějakou odolnou chřipkou. Jdu najít ten dopis a dopsat Ti ho ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Zuzi, moc se těším na psaníčko! :)
      Taky si užívám i ty nehezké dny. Mám tak čas aspoň na jiné věci, které, když je venku krásně, nevyhledávám.
      Opatruj se a ať si brzy fit.
      Jituš

      Vymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *