pondělí 20. prosince 2021

Adventní ladění



Advent je mou nejoblíbenější dobou z celého roku.
Letos se z důvodu nejrůznějších covidových opatření do té správné adventní nálady nějak nemůžu dostat.
Náladu mi trošičku zvedlo to, že mi L. donesl pár smrkových větviček na ozdobu bytu, především obýváku a kuchyně.
I na barborku došlo.
Tak co - stihne vykvést do Štedrého dne?
 
 
 
 
V rámci letošního vánoční cukroví jsem se rozhodla malinko zaexperimentovat s novými neosvědčenými recepturami.
 Linecké cukroví z domácí kuchařky je jediné, které se u nás zabydlelo celoročně.
Ale vypadá to, že rozšířím sbírku receptů na domácí sušenky.
Asi největším překvapením byly drobné engadiener s brusinkami a mandlemi, které zachutnaly i L., což je co říct, protože ten na cukroví vůbec není.
Druhé v pořadí jsou mandlové tyčinky.
Je s nimi piplačka, ale rozplývají se na jazyku a chutnaly především K.
Pomalu jsem nestíhala doplňovat talířek.
I já jsem je ohodnotila jako letošní jedničku.
Pak tu máme ještě speculatius.
Na ty jsem se chystala už dlouho, protože je každoročně před Vánoci vykupuje z Lidlu.
Koření jsem si namíchala sama - chyběl v něm kardamom a muškátový oříšek, který se mi nepodařilo koupit mletý.
Ale i tak byla kořeněná směr famózní a výsledné sušenky křupavé.
Ty ocenil především t., což je také veliký úspěch.
Jediným propadákem byly oříškové kuličky, u kterých jsem to přehnala s medem.
Ale na sladkost kupovaného cukroví od m. ani tak neměly.


 

Samozřejmě nesměl chybět čokolikér.
Rumu dávám jen 150 ml.
Nejsem žádný pijan a čtvrt litru mi přišlo přehnané množství.
 
 

 
Novinkou tento rok byla i horká hruška, což je horký hruškový džus, v kterém se nechá vylouhovat badyán a skořice.
Na mě je to příliš sladké, ale mužovi to zachutnalo velice. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *