sobota 23. listopadu 2013

Perníkový závin




Dnes jsem upekla koláč, který svými ingrediencemi poctí i krále. 

Základem je "obyčejné" těsto na vánoční perníčky. 
Vyšperkováním celého závinu do slavnostní podoby je kandované ovoce namočené v rumu. 
 ♥






Těsto:
2 vejce
200 g cukru
2 lžíce medu
1 lžička kakaa
1 lžička skořice
1 lžička perníkového koření
500 g hl. mouky
100 g tuku
1/4 prášku do pečiva
1 lžička jedlé sody

Těsto zpracujeme ručně nebo v domácí pekárně. Je to jedno z mála těst, u kterých se pekárna moc nezavaří, není tuhé a krásně se spojuje. Poté zabalíme do igelitového pytlíku a necháme odpočinout v lednici - nejlépe přes noc. 



 



Náplň:
švestková povidla - já jsem potírala výbornou domácí švestkovou nutelou
kandované ovoce (přes noc namočené v rumíku)
ořechy nebo madle


Těsto rozválíme na 1/2 cm silnou placku a potřeme povidly. Kandované ovoce "zahustíme" ořechy, případně slijeme rum. Směs navrstvíme na povidla. 

Opatrně srolujeme. Jde to docela těžko, těsto se může trhat. Ale nevzdávejte to - porovnávejte a uhlazujte. Námaha se vyplatí. I já měla těsto trošku potrhané, ale pomalým pečením v troubě už k újmě nepřijde. 

Závin přeneseme na plech, potřeme rozšlehaným vajíčkem a pečeme při 150°C asi 20 až 25 minut. 





Musela jsem ochutnat, hned jak trošku schládl.
Jak říká naše známá:
"L-U-X-U-S-N-Í!"
nechte si chutnat




1 komentář:

  1. Byl opravdu dobrý a sytý. Příště ho vyzkouším z listového těsta. To bude taky mňamka! ♥

    OdpovědětVymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *