pátek 21. srpna 2015

Levandulový chlebík

 

Když jsem nedávno četla Čarovnou zahradu od Sarah Addison Allenové, "záviděla" jsem hlavní hrdince Claire, že umí péct levandulový chleba.
Dokázal provonět celou knížku.
Doma pečený chleba, to je moje.
Hledala jsem na internetu recept, ale neúspěšně.
Pak mi přišla do schránky červencová Rozmarýna a já jsem zajásala.
Uííí.
Recepis hned na druhé straně.

 
 

Vyzkoušeno.
Upečeno.
Mlask.

Původní recepis
 (v závorce moje ingredience)
350 ml vody
2 lžičky sušeného droždí (1/4 balíčku nesušeného droždí)
250 g hladké mouky
125 g žitné mouky (příště nahradím hladkou nebo chlebovou pšen. m.)
125 g celozrnné pšeničné mouky
2 lžičky soli
150 g vlašských ořechů (2 lžíce mandlových lupínků)
2 lžíce levandulových květů (1 lžíce)
Po vykynutí předehřejeme troubu na 220 stupňů, takto pečeme 15 minut.
Pak snížíme na 190 - 200 stupňů po 25 - 30 minut.
Necháme vychladnout na mřížce.
Výborně se hodí v kombinaci máslo - marmeláda.
S domácí malinovou je to numero uno.

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *