pátek 3. března 2017

Lovím, lovíš, lovíme

 
Téma soutěže: fotografie a básnička na zadané téma


Zvířátka, kdepak jste?

 
Na zahradě pod stromkem s vínem,
před žárem chráněn stínem,
skrývá se pod stříškou domeček hmyzí,
neb ochrana bzučivek není nám cizí.

Válečky s ďourkama, sláma a šišky,
pojďte dál, spočněte s plnými bříšky,
včelky a škvoři – račte vstoupit dále,
nemusíte bydlet na holé skále.

Všichni jste vítáni za naším plotem,
v souladu s přírodou – je naším motem.
Klidně tu bydlete, klidně tu bzučte,
do jedné rodiny v pohodě se slučte.

Naslouchám, koukám - však prázdný je domek,
smutně si písničku ševelí vínový stromek,
možná už napřesrok bude tu plněji
a já si se stromkem zvesela zapěji.

 *


Mám na něco chuť, copak si asi dám?

 

Každý den honí mě neodbytná mlsná,
není to jenom tak, je to holka drsná.
Na sůšu, čokošku, na kafe s mlíkem,
hází si se mnou jak s plyšovým psíkem.
Běda jak nedám, co po mě žádá,
ovládnout mou bytost s lehkostí zvládá.
Nervózou pohrozí, prstíkem ukáže,
cukříky doplnit zostra mi nakáže.
Po sladkém v duši rozhostí se klid
a v ohrožení už není okolní lid.

*


Šperky, kam se podíváš

 

Jednoho dne procházím se venku,
v ruce mám sladkou sušenku,
tu náhle v trávě vidím světla jas,
zdá se, že právě přicházím včas,
neb pod nohama leží mi poklad,
já podám vám o tom pravdivý doklad,
tu na lístku a tam zas na kameni,
k mému vlastnictví předurčeni,
zlato, stříbro a pár kamínků,
v hrudi cítím žár plamínků,
toť všechno brzy moje bude,
já rozhlásím to brzy všude,
náramky navléknu na ručku,
brožky připíchnu na hučku
a obraceč času na krk sklouzne,
žádný okamžik už mi neproklouzne.
Vládnout času budu spravedlivě,
snad nezní to pro vás odpudivě.
 
*

Světelné kouzlo

 

Dlouhý den blíží se ke konci,
v kostelíku na návsi zvoní už zvonci,
zubaté slunko stěhuje se do pelíšku,
na chladnou noc obléká se do kožíšku.

Na obloze ještě zanechá čáry máry,
svým zlatem vyplní všechny spáry,
stromy zavine do žlutého hávu,
svým paprskem pohladí i trávu.

Pak naposledy zamává nám rychle,
netvařte se přec tak zplihle,
zítra zas vyjdu na opačné straně
a zahřeju vám zkřehlé dlaně.


Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *