úterý 21. listopadu 2017

Sušenky z pohankové mouky

 

 S mou dietou jsem se na dlouho vzdala tolik oblíbeného pečení sušenek.
Ne že bych to nezkoušela. Výsledky však byly nijaké.
Bezlepkové mouky mají úplně jiné vlastnosti než klasická pšeničná mouka.
Jinak se s nimi pracuje.
Receptů jsem zkusila opravdu moc, ale s žádným jsem nebyla spokojená.
Dál jsem kupovala bezlepkové sušenky, na nichž výrobci rýžují nemalé peníze.
Ale červík hlodal dál...
Jak to dělají, že jim to drží pohromadě?

Má beraní tvrdohlavost přináší přeci jen nějaké výsledky.
 
 

 Základní recept

2 vejce
50g třtinového cukru
100g medu
50g změklého másla
400g pohankové mouky
1 lžička jedlé sody
+
perníkové koření
nebo
vanilka
případně jiné alternativy
čokoláda, karob, kokos, skořice, oříšky...

 

Vejce, cukr a med vyšleháme do pěny.
Přidáme máslo.
Poté zapracujeme mouku, sodu a koření.

Těsto by mělo držet pohromadě, vytvoří lepkavou směs, kterou dáme do lednice do druhého dne ztuhnout.

Moc jsem nevěřila tomu, že z té hroudy půjde něco vyválet, ale příští den jsem byla mile překvapená.
Těsto je krásně poddajné, nemusí se ani moc přisypávat další mouka, pouze na vál, aby se nepřilepilo. Formičky jdou hezky vykrajovat, v druhé várce jsem zkusila i mé oblíbené razítkové formičky z Tescomy a nebyl s nimi žádný problém.

Sušenky šoupneme do trouby a pečeme opatrně asi 8 minut při 150°C.

 
 

Úplně nejlépe se těsto hodí na perníčky. Pohanková mouka sušenky zbarví dohněda. Díky perníkovému koření nejde ani poznat, že jsou perníčky z jiné než pšeničné mouky. Navíc jsou hned měkké.
Do základního receptu jsem přidala cukr s namletou vanilkou a výsledkem jsou zdařilé sušenky ala linecké. Tam už je pohanková mouka více cítit, mě osobně to nevadí. Rozhodně to chce sušenky nechat aspoň jeden den odležet, aby je marmeláda trošku zvlhčila.
Příště bych mohla zkusit sušenky s kousky čokolády...

2 komentáře:

  1. Pohankovou mouku mám ráda, občas ji přidávám do moučníků. Tyhle sušenky se mi vážně líbí a svádějí k vyzkoušení.
    Hezký večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jestli jsi na pohankovou mouku alespoň trošku zvyklá, určitě ti budou šmakovat. :)
    J.

    OdpovědětVymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *