čtvrtek 6. března 2014

Posel slunce & Královská hraničářka

 

Posel slunce
Kniha je rozdělena do dvou částí. První část se odehrává v přítomnosti, druhá v minulosti. Děj je zasazen do jižní Afriky, kde skupina archeologů v čele s Benem Kazirem objeví město starověké civilizace. Ben mi byl sympatický už od samého začátku, takový nadšenec do historie, dobrák od kosti. Příběh se dobře čte, rozhodně jsem se nenudila. 
V druhé části, kde vystupují tytéž postavy v dávné minulosti mi však začala vadit Smithova brutalita, knížka mi přestala připadat jako odpočinková, což od knihy většinou očekávám a odložila jsem ji předčasně.


Královská hraničářka
Nejsem zastánce "nastavovaných" příběhů a nekonečných sérií. V případě Johna Flanagana jsem však ochotnát to skousnout. Nevím, jak Bratrstvo, ale knížky Učně jsou každá jedinečným skvostem. Tato bude patřit k mým nejoblíbenějším. I když si Willa dost dobře nedokážu představit jako dospělého chlapa (vždy mi spíš vyskakuje Halt), bavila jsem se u tohoto příběhu více než dobře. 
Malým mínusem je nestálé používání spojení jako "prošedivělý hraničář", "soudkovité tělo", "zvedl jedno obočí"... I když nevím, jestli to není spíše překladem. 




Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *