neděle 20. dubna 2014

Větrnou sobotou


 
 

Ráno bylo fajné. Hlavně z toho důvodu, že je ještě tolik volna před námi. ♥ 
Pustila jsem se do vaření pampeluškového medu. Žlutá kvítka jsme trhali společně s M. už ve čtvrtek, takže vyluhováno bylo dostatečně. K hlídání bublající tekutiny jsem si donesla háčkování, uvařila kofi a nasávala sladkou vůni linoucí se z hrnce. Recepis jsem si opsala od Ivany (TADY).

300 pampelišek
1 citron
1 l vody
1 kg třtinového cukru

Koštovala jsem už při vaření. Je to dobrota. Dnešní ranní čaj v puntíkatém hrnku s bylinkama a medíkem byla opravdová lahoda. 



 

Odpoledne jsem vypravila na zahradu. Ještě že jsme na výlet jeli v pátek. Včera by nás to určitě odválo i s batohama. Vítr byl tak silný, že i pobyt na zahradě nepatřil k mileným okamžikům, páč i motyka okamžitě spadla, když jsem ji opřela o strom. Zlikvidovala jsem tedy jen rozrostlý zelený trs, který se vydával za majoránku, pobrala nářadí a honem domů. Ani slibovaná prochajda s Divokem se nekonala, leda že bych ho šla pouštět na vodítku jako draka. :o)

  

 
 
 
 

Zasedla jsem tedy ke stroji a ušila jsem nový kabátek na válec. Šití mě tak chytlo, že jsem se pustila i do Tříbarevného polštáře, který už dloooouho ležel ve skříni čekajíc na dokončovací práce. Večer byl moc fajn, klapání stroje je docela uklidňující zvuk.

pěknou neděli


7 komentářů:

  1. U nás pampelišky začínají. Chystám se na med a na likér. A kamarád mi poradil i pampeliškove vino. Takže v týdnu se těším. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Likér i víno? To jsem nevěděla, že i tohle se dá z pampelišek udělat. Pak dejte vědět, jak to dopadlo.

      Vymazat
  2. Moje zásoba pampeliškového medu je myslím ještě na jednu zimu :-)) ... letošní kvítka nechám včeličkám :-))) přeji krásné Velikonoce ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni! Já jsme to nepřeháněla. Tři skleničky dohromady, jednu jsem hned podarovala. Až dojde, uvařím zas. Děkuji za recept. :o)

      Vymazat
  3. Púpavový sirup už máme navarený, u nás sa tá príroda tento rok ponáhľa. Pomaly začíname vidieť rozkvitajúce kvety bazy, tak sa chystáme na ňu. Gabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéjej, bezový sirup bych také chtěla dělat, ale nevím, jak čas dovolí. Díky za nakouknutí.

      Vymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *