čtvrtek 3. července 2014

Když chladne káva...

 


Nejvoňavější růže z naší zahrady.
Procházím po schodem a musím přivonět. 
Hmm...
Ráda si ji nosím i domů.


 


Po nucené pauze je konečně čas zabývat se maličkostma,
jako zřídit kávový koutek, kde je všechno po ruce ...


 


... strávit večer pečením sušenek do nové dózy ...


 


... držet můj puntíkatý hrnek s kofi z mého kafíčkomatu ...


 


... a doháčkovat nový kabátek na stoličku.


Všechno je tak, jak je,
a bude, jak bude.



P-O-D---Č-A-R-O-U
Ještě doplňuju recept na sušenky.
Je sice určený na sušenkový lis, ale těsto se dá určitě
využít i k vykrajování.

1 vejce
100 g cukru
1 vanilkový cukr
200 g celozrnné mouky
150 g hladké mouky
200 g másla (opravdového másla, ne hery)
1/2 prášku do pečiva
jakkékoli koření (skořice, perník, levandule...)

Peče se při 180°C 10 až 15 minut.
Poté můžeme obalit v cukru.
 



16 komentářů:

  1. :) chápu, nová dóza si říkala o naplnění. Takhle mě nenechávají chladnou sklenice.
    ...mám ještě napečeno, ale takové sušenky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle jsou sušenky "trilobiti". Už jsem se na ně tak dlouho chystala a pořád nic. Ale nová dóza, to je prostě výzva. :o) Takže napečeno a chodím ochutnávat. Neustále...
      Díky za návštěvu. J.

      Vymazat
  2. Moc pěkné fotečky, hned bych si to kafíčko dala s tebou.
    Moc zdravím Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně se stav, až pojedeš okolo. Kafíčkomat má velice rád naše návštěvy.
      Díky za návštěvu. J.

      Vymazat
  3. Každá vteřina doma..... ve svém království. .... je strašně moc důležitá a jedinečná. Držím palce od lesů. Pavel

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jitu, už jsem ti chtěla psát email , co se s tebou děje. Tak jsem ráda, že jsi tu zpátky. Koutek se ti vydařil, polička je super nápad, taky bych ji měla kde využít. A co mě nadchlo je ta růže, nevíš odrůdu? Já už jsem koupila dvě růžičky a ani jedna nevoní nijak moc. Jo a ještě receptík na súši by se šiknul, naši hoši baští jako kyselina, peču denně. Tak ať je dobře a měj sluníčkové léto!
    Pa Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt jsem někomu chyběla?! To mě potěšilo, díky. ♥
      Poličku jsem koupila v kiku, pořád jsem muže otravovala, aby mi nějakou vyrobil. Takže mile rád svolil ke koupi. Prý jestli nechci raději hned dvě. :o)))
      V odrůdách růží se nevyznám, tuto jsme kupovali kdysi dávno na nějaké výstavě. Akorát si vzpomínám, že od nějakých pěstitelů. Ale když půjdeš do nějakého zahradnictví, tak Ti tam určitě poradí s výběrem.
      Recepis přidán, snad bude chutnat.
      Užívejte léto a děkuju za návštěvu. J.

      Vymazat
    2. Mě jo!
      Po poličce kouknu, ale musím do sousedního města. S růžema jsem to takhle udělala už dvakrát a ani jedou to nevyšlo, tak asi musím do specializovaného zahradnictví, koukala jsem na net a máme tu v okolí manžele Pelcovi, kteří dělají jenom růže. Zkusím to tam, vybírá se prý přímo na poli, zvou k osobní návštěvě.
      A za recept ti Jitu taky děkuji, zítra koupím mouku a vyzkouším.
      Krásnou neděli, pa Radka

      Vymazat
    3. Přímo od zahradníka - to nemůžeš šlápnout vedle.
      Tak ať se sušenky povedou. :o)

      Vymazat
  5. Krásné růžičky máš na zahrádce:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Aji. Ještě mám nádhernou žlutou a pak taky zakrslé, ale těm se letos nějak nedaří.
      Díky za návštěvu. J.

      Vymazat
  6. Jity ta růže je nádherná....mě je vždycky strašně líto si ty moje růže ustřihnout....kávovej koutek je taky moc fajn...užívej si pohodu a sluníčko...pa Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale zas se z nich můžu radovat jak venku tak doma. :o)
      Díky za návštěvu. J.

      Vymazat
  7. Chápu, že nová krabička, logicky, znamená upéct sušenky. Já to tak mám se sklenicemi- doberu-> naplním.
    Tak ať se dneska ke kávě sladkost jen rozplývá na jazyku!

    OdpovědětVymazat
  8. Eine tolle Kaffee-Ecke, liebe Jitu! Rot mit Punkten ♥, und der Wasserkocher ist auch wunderschön :-)
    Sonnige Grüße, Nata ☼

    OdpovědětVymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *