čtvrtek 8. února 2018

Čtenářská výzva na tento rok


I letos nabízí Databáze kniz čtenářskou výzvu.
Odkaz na celou akci:

Úkolem je v tomto celoročním podniku přečíst pouhopouhých dvacet knih!
  1. kniha, která byla zmíněna v jiné knize
  2. kniha autora, který žil ve vašem kraji
  3. kniha s vánoční tematikou
  4. kniha, ve které se jedna z postav jmenuje jako vy
  5. kniha, která má čtyřslovný název
  6. kniha poprvé vydaná v roce vašeho narození
  7. kniha, podle níž byl natočen seriál
  8. kniha od slovenského autora
  9. kniha, která obdržela cenu Magnesia Litera
  10. kniha s tematikou moře
  11. kniha od více autorů
  12. kniha s válečnou tematikou
  13. kniha poprvé vydaná před rokem 1950
  14. kniha s ročním obdobím v názvu
  15. kniha, kde hlavní roli hraje knihovna (knihovník, knihovnice)
  16. poslední kniha již nežijícího autora
  17. kniha žánru, který běžně nečtete
  18. kniha, jejíž děj se odehrává v Brně
  19. kniha o jídle
  20. kniha poprvé vydaná v roce 2018
Nemusíte plnit seznam od začátku do konce. Je jen na vás, kterou knihou začnete. Pokud si zřídíte účet na Databázi knih, můžete si tam přečtené knihy odškrtávat a mít tak přehled, kolik knih vám ještě zbývá.

Pokud vás kupříkladu zrovna nenapadá žádná knížka s ročním obdobím v názvu, nezoufejte. Na výše uvedeném odkazu stačí rozkliknout červenou kolonku u čísla 14 a přesunete se do sekce, kde jsou již nějaké tipy na takovou knihu. Takto si můžete vybrat třeba Zimní moře od Susanny Kearslyové.

Vyzkoušela jsem to tedy na vlastní kůži a řekla si, že si schválně vyberu knihu podle výše zadaného listu a alespoň zjistím, jestli je taková výzva zrovna pro mě to pravé ořechové. A začala jsem zrovna tím nejtěžším – bodem číslo 17 – kniha žánru, který běžně nečtete.
Sáhla jsem po knize Tesla: génius, který zkrotil elektřinu od Davida J. Kenta. Životopisy slavných osobností a myslitelů či vědců mě nechávají docela chladnou. Ale tato knížka mě mile překvapila. Je plná ilustrací a fotografií, Teslových nákresů a dokonce tu najdete i komiks. Život tohoto geniálního vědce je podán čtivou formou, u které jsem se vůbec nenudila.

 

Takže ano, pro mě je Čtenářská výzva velice zajímavou volbou. Tím pádem už čtu druhou knihu s motivem moře – číslo 10 – Národ od Terryho Pratchetta.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *