úterý 6. července 2021

Šití a hrnkový perník

 
 
Vzpomínka na sobotní setkání s P. a J. a Š. (na toho nesmím zapomínat) - rozmarýnové sušenky od P. jsou naprosto mňamózní, dávám jim přednost před svými kokosovými sušenkami. Rozmarýn tam není vůbec protivný, spíše naopak. Teď ještě vydyndat recept.
Už jsem vyzkoušela obě kávy, které jsem dostala. Obilné kafe s fíky bude asi mým favoritem, zalité mlékem je opravdu výtečné. Z obou jsem si dělala frappé. Je dobré, ale je tam dost cítit ta "jinakost".
 
 
 
A s kafíčkem jsem se přesunula ke stroji. Po dlouhatánské době jsem si na něho konečně udělala čas. Pustila jsem se do tulipánů. S mým šitím je to tak: vždycky trvá věky, než se k tomu dokopu - ach jo. A pak mě to pokaždé chytne a baví.
S nucenými přestávkami na odbíhání trvá šití docela dlouho, ale zítra to už určitě půjde pěkně od ruky, když už vím, jak na to.


A opětovné chystání a pečení. Opožděná oslava mých narozenin a setkání po dlouhatánské době s K. a P. Perník jsem tentokrát nachystala s čokoládovou polevou a posypala kokosem. Rumová poleva je mnohem lepší, ale netroufala jsem si na ní, když K. řídila.

Perník
1 vajíčko
1 hrnek cukru (dávám méně)
2 hrnky špaldové mouky
1 hrnek mléka
1/2 hrnku oleje
1 kypřící prášek do perníku
2 lžíce kakaa (to přírodní je výborné)

rumová poleva
3 lžíce moučkového cukru
1 lžíce rumu
 
 Pečeme na 170 stupňů asi 20 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *