neděle 16. prosince 2012

Se šmakem...

... aneb reportáž z vánoční kuchyně

1. zpracovat všechny ingredience z recepisu do hmoty, které se říká těsto (to za mně hravě zvládla domácí pekárna)

2. dopřát formičkám očistnou koupel (viz tady) a vybrat ty nejčučavější z nich 






3. zjistit ty nejnovější (a mně dosud neznámé) trendy v přípravě pečiva, jako třeba válení těsta mezi potravinářskou fólií (vřele doporučuju, spotřeba mouky je minimální)
* to na obrázku NENÍ potravinářská fólie, ale dva igelitové sáčky :o)


 4. a šupky dupky do trouby



5. u druhého těsta vyzkoušíme další vychytávku: vyskládat všechny formičky na těsto, přejet válečkem a přendat na plech (v tomhle nemám ten správný grif, takže zůstávám u tradičního postupu: vzít jednu formičku, vykrojit několik vzorů, změnit formičku...)



 6. potřít žloutkem...



7. ... a zkouška kvality 
♥ Hmmm!



Pěknou sváteční neděli




6 komentářů:

  1. Jitu ahoj!
    Tak a už se peče i u vás. :-)
    Koukám jaké máš krásné formyčky na cukroví. :-)
    A zaujala mě ta barevná vykrajovátka. To je co za materiál? :-)
    Perníčky máš nádherné. :-) Čtu, že potíráš žloutkem. To čtu poprvé. :-) My potíráme bílkem a potíráme před vložením do trouby. Ale každý má svůj zvyk. :-) Nic to nemění na tom, že je to krásné a velice chutné. :-)

    Andílek na konci je překrásný. :-) Ten je nádherný. :-)

    A také se mi moc líbí, jak ti na stránkách chumelí a nahoře ten veselý sněhulák, nebo po levé straně to dítko s koťátkem u punčochy. Prostě je tu velice příjemně. :-)

    Tak Jitu, měj nádhernou dnešní třetí adventní neděli. A ahooooooj. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, ta barevná vykrajovátka jsou z plastu a dostala jsem je, byly u vánočního přání z pojišťovny. Chtěla jsem je vyhodit, na plast moc nejsem, ale vykrajuje se s nimi moc dobře.
      Žloutkem nebo celým vajíčkem potírám jen perníčky, hned když je vytáhnu z trouby. Mají potom lesklý vzhled.
      Díky za pochvalu zimního vzhledu,
      i Tobě parádní neděli.
      J.=)

      Vymazat
  2. Hmmm, lecker!! Da könnte ich gleich zugreifen ;-). Stell Dir vor, nur noch 1 Woche bis Weihnachten und ich habe immer noch keine Plätzchen gebacken. Na, vielleicht schaffe ich es jetzt in den letzten Tagen doch noch schnell ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bestimmt schafst Du alles, nur Ruhe und genieß diese herrliche Zeit. Ich habe nur wenige Stück gebacken und wir essen das bestimmt noch vor Weihnachten... :o)

      Vymazat
  3. Jitu, krásné pečení! Perníčky máš nádherné a moc se mi líbí koštovací fotka:-). Já měla jakýsi plastový formičky z balení sýra kdysi...a nechala jsem je Lukášovi do modelíny, byly to tvary, který už mám doma ve svých plechových...

    OdpovědětVymazat
  4. Super reportáž z kuchyně!
    Moc zdravím, Jitu!
    Helena

    OdpovědětVymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *