středa 9. prosince 2015

Adventní drobečky

 
 

Nejkrásnější období roku je typické světýlky. Svíčky rožínám téměř okamžitě po příchodu z práce. Ponuro za oknem se lehce vyhání zlatým světlem plamínku. Teď máme doma nový přírůstek. Původně dárek - dvě nádobky vylité gelem, v něm zalitý bobkový lístek a badyán. V poměru 1 : 1. Jeden bobek, jeden badyán. Docela ubohé, ale budiž. I tak jsem měla v plánu nový svícínek rozsvítit. Cestou v tašce však gel změnil místo (nechápu jak) a svíčku dost znehodnotil. Menší úprava - přebytek vyhodit - vydrhnout - vysypat voňavým sypáním (tutok borůvkový čaj) a voňanda už vesele plápolá. A opravdu voní.

 

Každý den vytahuju adventní pytlíček čaje a v práci pak popíjím. Každý den něco jiného. Třešnička na dortu je milý obrázek na obale. Odpoledne se láduju zázvorovým čajem. Není zbytí. V práci každý pokašlává, posmrkuje, troubí a kýchá. Takže je třeba podpořit imunitu. Konečně mi začal zázvorový čaj chutnat. Pěkně povařit, přidat pomeranč a med. V ledničce se už nakládá zázvor s citronem. Jsem moc zvědavá, jaký bude. V případě pozitivního výsledku to pošeptám Ježíškovi do ouška, ať má nějaký dárek při ruce pro mé milené.

 

V sobotu k nám během rodinného setkání přišel dokonce Mikuláš! K nám, které vždycky mine. Byl to ale podivný chlapík. Dokonce měl s sebou čtyřnohého čerta, kterého spíše než strašení zajímaly koláčky na stole. Samotný Mikuláš měl pro každého dárek. Já jsem tento rok hodně zlobila, dostala jsem dostala česneku. No, budu se muset nad sebou zamyslet a polepšit se. :o) Třeba příští rok dostanu česnekovou pastu jako L., která jásala. Nakonec se můj česnek zalíbil taťkovi, který ho chtěl vyměnit za kysané zelí. Nechala jsem mu zelí i česnek.
Celé odpoledne jsme si pochutnávali na sušenkách, které jsem upekla. Pořídila jsem si nové tiskátko z tescomy a ještě v pátek večer vytáhla z trouby tři druhy keksíků. Kokosové, mandlové a kokosovomandlové. Recept byl přibalen u tiskátek.

Máslové sušenky
350 g polohrubé mouky
150 g mletého cukru
130 g másla
2 vejce
1/2 sáčku vanilkového cukru
citronová kůra
+ 70 g strouhaného kokosu
+ 60 g nastrouhaných mandlí

Nejlepší jsou kokosové se spirálkami. Ujídám každý den ke kofíčku. Příště ještě přidám trošičku kypřícího prášku, bez něj jsou keksíky dost tvrdé. Ale jinak vynikající.

 
 

Jinak samozřejmě nezahálím a pilně vyrábím dárky nebo výzdobu do domečku. Včera vzniklo na oknech zasněžené městečko, dnes jsem zapojovala světýlka v chvojí v obýváku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *