neděle 4. listopadu 2012

Značka: origoš

Už delší dobu pokukuju po fimu. Na netu mě nadchly ozdobené ručky háčků. Jenže fimo je drahé a navíc v mém okolí není ani k sehnání. Naštěstí existuje cernit jako levnější a dostupnější varianta. 
Ve městě se mi jeho cena zdála přemrštěná, nezbylo než se porozhlédnout po městěčku.




Díky mým průzkumů jsem objevila parádní svět.
Na ploše velké jako náš obyvák...

... jsem nevěděla, kam se mám dívat dřív. Barvičky na sklo, hedvábí, akrylové, na textil, voskované šňůrky, štětce, 3D přáníčka, perličky, zapínátka, obrázky, malinké výrobky z patchworku, svícínky, filc... To všechno za mnohem lepší cenu než ve městě. A samozřejmě vyrobené náhrdelníky, šperky a naušnice nejen ze skla (na které se paní výtvarnice specializuje), ale i z cernitu. Před poličkou s touhle polymerovou hmotou jsem zůstala stát opravdu dlouho a vybírala a přebírala... Dokonce jsem si mohla vybrat na váhu, třeba kosíček červené, půlku šampaňské. čtvrtku terakotové!

První oťukávání s cernitem dopadlo takto. Raději jsem navštívila sobotní dílničku a pod zkušeným okem paní výtvarnice jsme společnými silami ozdobily mé háčky. 



První z nich puzlíkový je můj favorit. Zkoušely jsme na něm vzorek květinky, ale díky tomu, že se musela placička projet mlýnkem, se celý vzorek rozjel a připomíná spíše dílky puzzle. Okamžitě mi padl do oka, holt kytičky budou někdy příště. Druhý háček je laděný do barev oblohy, třetí je maskáčový, tedy vhodný na háčkování mezi trampy nebo vojáky a poslední dva se výborně hodí na zahradu nebo do přírody, jsou prostě takové "natur". ♥♥♥

Jelikož se výtvor na konci dává na půl hodiny do trouby, potřebovala jsem háčky kovové. To jsem ovšem netušila, jaký je problém koupit "cinkací" háček. Bez ručky a neplastový. Nakonec bylo mé běhání po galanteriích severní a jižní Moravy úspěšné a v sedmé je měli. ☼ A pak že člověk nemá u ručních prací dost pohybu, já se při tom shánění tolik nalítám... :o)


ze zbytků jsem si udělala knoflíky



V AKCI
 ◦◦♥◦◦
Který si vybrat?


Jestli jsem Vás navnadila na cernit, určitě to zkuste. Vytvoříte si originální doplňky, které budou jen Vaše! Jukněte třeba TADY, vybere si určitě každý.

Tvoření zdar!


12 komentářů:

  1. Ahoj Jitu, tak po téhle technice zatím jen pokukuju :) a jak je vidět Tobě se skvěle podařila. Háčky jsou hned veselejší!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jitu, téda ty tvoje háčky jsou parádní. To se bude háčkovat jedna radost.
    Krásné nedělní odpoledne ...Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jitu!
    BRAVO!!!!! Jsi nesmírná šikulka. :-) Ani ti nevím, zda se dá u nás sehnat Cernit. FIMO máme všude plno, ale Cernit? Nevím nevím. Budu se muset po něm porozhlédnout. ;-) A také se tak těžko rozmačkává? U FIMO hmoty než to celé promačkám, tak se mi zdá, že mi upadnou ruce. :-x

    Háčky jsi si nazdobila skvěle. :-) Náhodou, já v tom kytičky vidím krásně, ani jsem si ještě nečetla text a už jsem věděla, že to jsou kytky. :-)

    A knoflíky! No ty jsou parádní! Nádherné a úžasné!!!!!

    Jituš, měj se nádherně. :-)

    P.S.: Monika Brýdová je machr na FIMO, žasnu, co vše dokáže vyrobit. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý se s cernitem pracuje lépe, je měkčí. Ale s fimem zkušenost nemám, takže to nemůžu potvrdit.

      Vymazat
  4. Jitu, krásně ses odvázala u tvoření a máš nádherné originální háčky! Knoflíky jsou taky parádní, stále sháním pěkně vesele barevné různé knoflíky na všelijaké tvoření s kluky a pořád nic nemám...možná by to šlo vyřešit takhle, nakoupit polymerovou hmotu a knoflíčky si vyrobit podle nálady, potřeby a chuti...takže díky moc za skvělý tip! krásný začátek týdne, pá P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro knoflíky se to hodí výborně, i pro korálky. Určitě vyzkoušej, budeš mít parádní kousky. :o)

      Vymazat
  5. AHOJ JITUŠ!!!!
    Tak musím se přiznat,že jsem k Monice Brýdové hnedka nahlédla a mám tak několik tipů na vánoční dárečky,vzhledem k tomu,že u nás v rodině je spousta kreativních děvčat,které touží po tom ,něco vyrábět.
    Tvoje háčky jsou originální a moc se mi líbí i knoflíčky!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, u Moniky jsou nádherné věci. Kousek plastelíny, jak se fimu nebo cernitu lidově říká, a nádherný doplněk je na světě. Na fleru je jedna taková šikulka, co z této hmoty dělá naušnice v podobě nanuku, oplatky, cukroví... Vypadá to úplně opravdově. Popřemýšlím o tom, jestli si nenechat propíchnout uši a nosit tam maličké tatranky! ;o)

      Vymazat
  6. Tak az budem doma tak si to budu muset koupit ,je to moc dobry napad oni ty hacky jsou muc tenke ale takhle se urcite lip drzi.Musim si to napsat do meho rostouciho listu co koupit a kam se podivat.Jsem rada ze ji to sem napsala.Malem jsem zapomela tve hacky pochvalit,vypadaji hezky barevne a knoflicky jsou super jsi sikula.A jeste jedna otazka v jakem obchode se to da koupit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Elli, určitě připiš. Mívají to v papírnictví nebo v obchodech s výtvarnými potřebami. Ve větších městech by si to měla koupit bez problémů. Jinak i v e-shopu u Moniky Brýdové v odkazu.

      Vymazat
  7. Oh wie toll, Jitu!! Die Häkelnadeln und Knöpfe sind wunderschön! Am besten gefällt mir die rote Mischung, aber auch Grün ;-). Du hast Recht, Fimo ist leider teuer. Ab und zu bastele ich aber auch gerne damit. Lustigerweise habe ich mir auch vor ein paar Wochen solche Metallnadeln genau für denselben Zweck gekauft! Mal sehen, wann ich dazu komme ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné háčky, taky už jsem měla možnost vyzkoušet fimové ručky, které mi na háčky udělala dcera a práce s nimi jde od ruky úplně jinak než s obyčejnými kovovými :)

    OdpovědětVymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *