sobota 9. července 2016

Pod lopatkami mlýna a pod doškama

 
 
 
 
 
 
 
 

Ještě před hodinou jsem popíjela kávu a dopisovala cestovatelský deník. A další hodinu už jsme ve Světe a užíváme si tralalajdu.
Letošnímu LÉTU přicházím na chuť!
*
Sem jsme se chystali pěkně dlouho. A konečně se zadařilo. Nebýt toho, že jsem doma nechala pití, bylo by to ideální. Ale zase bych nemohla chlemtat vodu z dobové kuchyně a dobového kuchyňského koryta! Dobře to dopadlo. Neumřeli jsme žízní. Paní průvodkyně nás zachránila. A pak ukázala spoustu zajímavostí z venkovského žití.
*
mlýn, s kterým otočí dva lidi
zrenovovanou tvrz
nálezy z římské doby z naší vesnice
pidi midi světničky
o trošku větší sedlácké světničky
pece na chleba
 houpacího koníka
...
Já nevím, jen ty postele mi připadají děsně malé. Ale třeba našim by vyhovovali. Chtěli si koupit užší, že ty jejich jsou zbytečně široké. M. poznamenal, že když by se ale pak chtěli otočit z boku na bok, že by si museli stoupnout...

 

první větrný mlýn
u nás - 1 122 po Kristu
ve světe - 1 000 let před Kristem v Egyptě v Alexandrii
*
Ať mi  nikdo neříká, že v tomhle taky nemá prsty Bartimaeus!

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *