neděle 13. listopadu 2016

Banánové muffiny

 

Bezlepková dieta mi dává zabrat. Ne že by se nedala "přežít", jen mě někdy honí mlsná na sladké pečivo. Bezlepkových receptů je docela dost, ale když musíte omezit i vajíčka, cukr a mléko, výběr se s tím podstatně zúží.
Um bezlepkového pečení jsem si zatím neosvojila. Vlastnosti mouk jsou úplně jiné, než na které jsem zvyklá z dřívější doby. Uspokojující výsledky se dostavují zřídka.

 

Tento recept využívá hrachovou mouku, která je přirozeně bezlepková. Když jsem míchala těsto a ochutnala ho, opravdu mělo hrachovou příchuť. Naštěstí po upečení není cítit. Při pečení jsem si upravila množství cukru, 140 g je v mém případě opravdu moc. Příště bych chtěla zaexperimentovat s medem nebo nějakým sirupem.

 

Banánové muffiny
bezlepkové

1 vejce
140 g cukru
200 g hrachové mouky
1 lžička kypřícího prášku
1/2 lžičky skořice
1 rozmačkaný banán
30 ml oleje
100 ml rostlinného mléka

Muffinky mi přišly málo nadýchané. Možná to chce příště přidat víc kypřícího prášku. Možná i více oleje, aby šly lépe vydělat z papírových košíčků. Mému muži jsem se nezavděčila, bylo to málo sladké. Ale mě chutnaly. Lepší než nic. :)
Mouku jde kombinovat s moukou pohankovou nebo jinou bezlepkovou. Místo banánu příště zkusím kokos, oříšky, karob, čokoládu nebo ovoce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *