čtvrtek 28. června 2012

Do rukou

... se mi dnes dostal nádherný text. Začetla jsem se. Je plný moudra. Díky za něj. Zanechal stopy. ♥







Neprosím o zázrak, Pane, ale o sílu pro všední den.

Nauč mne umění malých kroků.
Učiň mě hledajícím a nalézajícím, učiň mě sebejistým v pravý čas.
Obdař mne jemnocitem, abych dokázal odlišit prvořadé od druhořadého.
Prosím o sílu pro kázeň a mír, abych jen tak neproklouzl životem, ale běh dne si rozumně rozdělil, abych si všímal záblesků světla a výšin a abych si alespoň tu a tam našel čas na prožitek umění.
Dej mi poznat, že blouznění, ať o minulosti nebo budoucnosti, nepomáhá dál.
Pomoz mi, abych to nejbližší činil co nejlépe a nynější chvíli poznal jako nejdůležitější.
Ochraň mne před naivní vírou, že v životě musí jít všechno hladce. Daruj mi střízlivé poznání, že těžkosti, porážky, neúspěchy a zklamání jsou přirozenou součástí života, že díky nim rosteme a dozráváme.
Připomínej mi, že rozum se často staví proti srdci.
Pošli mi v pravou chvíli někoho, kdo má odvahu říci mi pravdu s láskou.
Chléb každodenní dej mi pro tělo i duši, projev Tvé lásky, přátelskou ozvěnu a aspoň tu a tam náznak, že mě někdo potřebuje.
Vím, že mnohé problémy se řeší tím, že neděláme nic. Dej mi, abych dokázal čekat.
Ať vždycky nechám Tebe i ostatní domluvit. To nejdůležitější si člověk neříká sám, to nejdůležitější mu bývá řečeno.
Ty víš, jak velmi potřebujeme přátelství. Dej, abych dorostl této nejkrásnější, nejtěžší, nejriskantnější a nejněžnější záležitosti života.
Dej mi poznat pravou chvíli a pravé místo, kde mohu zanechat balíček dobra - se slovy či beze slov.
Ochraňuj mne před strachem, že bych mohl promarnit svůj život.
Nedávej mi, co si přeji, ale co potřebuji.
Nauč mne umění malých kroků.
Antoine de Saint-Exupéry: Modlitba



1 komentář:

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *