neděle 16. června 2019

Skoroletní mýdlování

 
 

Zásoby mýdel z Vánoc se tenčí a tenčí, a tak nezbývalo, než si projít stav zásob a zjistit, na kolik dávek mýdla suroviny vyjdou. Před blížícím se parným létem je stejně lepší tuky spotřebovat, aby se nezkazily. Ne že by se mi to už stalo, ale jistota je jistota. Spíš mě děsilo, že domácí mýdlo dojde a já budu nucena svou mýdlárnu vytáhnout v parnu, kdy se v kuchyni nedá normálně vegetovat, ne tak vařit nebo kuchtit mýdlo.

 

A tak byl minulý víkend ve znamení mýdlování. Bylo horko, ale říkala jsem si, může být hůř. Tuky ze skladu byly téměř tekuté, rozpouštění bylo tudíž otázkou několika minut. Trvalo ale dlouho, než mi hydroxid s vodou schládl na přijatelnou teplotu, tak jsem mezičas využívala na jiné činnosti. Zaexperimentovala jsem s esenciálním olejem a přidala ho opravdu hodně. Stále se mi totiž nedaří, aby mýdlo vonělo i po uzrání. Snad to tentokrát klapne. Při nalévání hmoty do formy bylo poznat, že je v místnosti tepleji než obvykle. Neskutečně se to lepilo a o "vlévání" nemohla být řeč. Trochu jsem se obávala, jak bude mýdlo vypadat příští den při krájení, ale naštěstí proběhlo všechno tak, jak má.

Sobotní mydélko je s marockým jílem a s vůní levandule.
Nedělní mýdlo je celolevandulové i se sušenými květy obarvené do červena.

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *