středa 19. června 2019

Mňamoty

 

perníkové kuličky
Hned na začátku mi bylo jasné, že potřebuju něco malého ke kávě nebo když mě bude hodit mlsná. Je pravda, že když jsem celé dopoledne na ovoci, chutě na sladké nejsou tak silné.

50 g ovesných vloček
150 g namočených fíků
1/2 lžičky perníkového koření
+ kokos, oříšky


Těsto se docela lepí. Je dobré kuličky vyválet v nadrcených oříškách nebo ještě lépe ve strouhaném kokosu, tím se těstíčko zahustí a s kuličkami se lépe pracuje. Ty kokosové byly na konec chutnější.


 

chia kaše
Tak tahle kašle mě velice mile překvapila. Chutná podobně jako světlý pudink z tapioky, který jsem zkoušela TADY. Mléko z (lískových) oříšků je určitě zdravější forma než rostlinné mléko, které si kupuju v DM drogerii, není ho potřeba moc a je čerstvější než to krabicové. Mám v plánu vyzkoušet i mléko z kešu a mandlí a jsem zvědavá, jestli poznám rozdíl.
Kaše mi zachutnala tak, že si ji beru s sebou do práce. Recept vychází na dvě porce = dvě rána. Chystám si ji do větší skleničky, abych si tam mohla přidat více ovoce. Nejvíc mi chutná s jahodami.

240 ml vody
40 g oříšků

Oříšky rozmixujeme tyčovým mixérem a přes sítko přecedíme.
Přidáme 3 lžíce chia semínek a 2 lžíce medu nebo sirupu. Zamícháme a necháme stát. Po chvíli pořádně zamícháme znovu a dáme na noc do lednice.
Ráno nachystáme do skleniček a dozdobíme ovocem.

Edit. Nakoukla jsem do kuchařky Hanky Zemanové a zkusila vyrobit mandlové mléko v poměru, jak uvádí tento recept. Stálo to za to. Mandle se nechají namáčet ve vodě zhruba osm hodin, pak se pokrájí a namočí do 240 ml vody a nechají louhovat alespoň tři hodiny. Pak se rozmixují a v receptu se pokračuje tak, jak je to dáno.


 

sušené krekry
Zjistila jsem se, že na své "raw" pracovní dopoledne potřebuji něco vydatnějšího než jen ovoce nebo zeleninu. Kromě chia kaše jsou výborným doplňkem i "chlebíky" sušené v sušičce. Prohledala jsem své dřívější recepty z období, kdy jsem měla dietu a oprášila dvě stálice, které mi tehdy zpestřovaly jídelníček.
Zeleninové krekry zaujmou zřejmě první místo. Sušená rajčata v nich jim dodávají bezvadný šmak. Dokonce i teď, když o nich píšu, se mi v puse zbíhají sliny. Jen rozinky jsem z půdovního receptu vypustila, bez nich jsou krekry mnohem chutnější. Tím pádem je potřeba upravit množství vody na 100 ml.
I oříškovodýňové placičky by klidně mohly stát na stupni vítězů. Jsou zase úplně jiné.

Chlebíky střídám. Jeden den si vezmu ty, druhý zase ty druhé. Uchovávám je raději v ledničce, aby mi déle vydržely. Nicméně déle než týden se u nás nezdrží.
Ještě bych chtěla krekry rozšířit o mrkvové, které jsem kdysi zkoušela.


 
 

S novými recepty je potřeba si udělat trochu pořádek v domácí kuchařce. Koupila jsem si krásné nové desky s květinovým vzorem...

2 komentáře:

  1. To je dobrot Jitu! Mňam!
    Já u raw nikdy dlouho nevydržela, ale syrového se snažím od jara do podzimu zařazovat do jídel hodně. Saláty miluju! Na druhou stranu raw dezerty se mi vždycky trávily těžce. Užívej darů léta!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoooj Zuzí! :)
    Raw mi taky úplně nevyhovuje. Tak se snažím jíst takhle alespoň dopoledne a sem tam udělat nějakou zdravou sladkost ke kávě jako právě kuličky. A víš, že mi raw dezerty přijdou taky těžké?
    Měj se krásně
    J.

    OdpovědětVymazat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *