pátek 14. června 2019

Divoko / zeleno na talíři

 
 

Už je to nějaký ten pátek, co začalo jaro a už je to také delší doba, co jsem se rozhodla vyzkoušet několik receptů z Divoké a Lesní kuchařky manželů Matějkových. Tyhle fotky pochází z Velikonoc, které jsem strávila z větší části venku na loukách nebo v lese. Byly to mé nejlepší jarní svátky - ty letošní mám spojené s neuvěřitelnou pohodou a klidem. Kdoví, možná za to může právě divoké bejlí.


 
 

Zajímavým objevem pro mě bylo pesto z lipových listů. Intenzivní zelená barva úplně vybízela k ochutnání. Jen jsem to přehnala se solí, příště s ní musím šetřit.

75 g lipových květů
3 stroužky česneku
60 g mandlí
15 g kešu
1/2 lžička soli
6 lžič olivového oleje
několik zahradních aromatických bylin (tymián, bazalka, oregano)


 
 

Dobrota v podobě kopřivové polévky neměla chybu. Její příprava není vůbec těžká a jejími základními ingrediencemi jsou kopřivy a jáhly. Výsledkem je hustá polévka, která skvěle zasytí a uspokojí chuťové buňky. Dokonce do takové míry, že budete vylizovat hrnec tak jako já, což se mi u polévky ještě nestalo.

70 g kopřiv
100 g jáhel
1 l vody
2 lžíce bujónu
2 lžíce kokosového tuku

Jáhly propláchneme pod vodou. Kopřivy umyjeme. Obojí zalijeme vodou a přivedeme k varu. Vaříme 15 minut. Přidáme tuk a dochutíme solí.


 

A to nejlepší nakonec - bršlicová pomazánka. Tak tohle je vytuněná dobrota, která si mě získala hned na první olíznutí lžičky. Nebýt toho, že kešu oříšky patří mezi dražší potraviny, jedla bych ji denně. Nejvíce mi chutná s chlebovými plackami, na chlebu tahle mňamka až tak nevynikne.
Jako obměnu jsem bršlici vyměnila za ptačinec a chutnalo to také dobře. Základem je rozhodně česnek a dostatečné množství oříšků. Nevyplatí se s nimi šetřit, pod 90 g už to není ono.

100 g kešu
1 lžíce citronové šťávy
1 stroužek česneku
1/2 lžičky soli
5 lžic vody
5 listů bršlice

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *